Tre ting at kigge efter når du skal vælge kontorlokaler

Er du på udkig efter de helt rigtige lokaler til opstart eller drift af din virksomhed? Så er det altid en god idé at have prioriteringerne på plads inden du kaster dig ud i den store lokalejagt. 

Der er mange forskellige faktorer, som kan have afgørende betydning for om du får succes med at drive forretning. Du skal selvfølgelig først og fremmest tage virksomhedens branche og størrelse i betragtning, og du bør have øje på omkostningerne. 

Derudover er der faktorer så som ejendommens type og indretning samt selvfølgelig beliggenhed, som du bør være særligt opmærksom på, såfremt du har brug for nem tilgang til lokalerne.

I det følgende kan du blive klogere på nogle af de vigtigste elementer, som bør indgå i din søgning efter de rette kontorlokaler.

  1. 1. Beliggenhed

Selv om du driver en virksomhed, som i høj grad benytter sig af moderne medier såsom internettet og diverse samarbejdsplatforme, er det stadig smart at placere sig tæt på sine kunder. Hvis hovedparten af dine kunder befinder sig i hovedstadsområdet, kan der være en vis idé i at kigge efter kontorlokaler i København eller nærmeste omegn. 

Med et centralt beliggende hovedsæde i eller i nærheden af den danske hovedstad får du tilmed fordelen af en aldeles velrenommeret adresse. Det at residere i københavnsområdet er forbundet med såvel prestige som troværdighed. 

Samtidig har kan du høste frugterne af en beliggenhed tæt på store hovedtrafikårer i form af diverse motorveje og indfaldsveje samt de større togstationer i hovedstaden – og selvfølgelig Kastrup Lufthavn!

  1. 2. Lokalernes størrelse og indretning

Hvilken slags erhvervslokaler, du er på udkig efter, vil i høj grad afhænge af din virksomheds type samt dens størrelse. 

En mindre virksomhed med få ansatte vil næppe få behov for et større selvstændigt domicil. Her vil du med fordel kunne kigge i retning af et af de mange kontorhoteller, som ligger i eller nær de større danske byer. 

Booker du din virksomhed ind i et fuldt serviceret kontorhotel, får du og dine medarbejdere fordelen af at kunne benytte diverse faciliteter – mødelokaler, parkeringspladser, kantine med videre – som en del af lejen. 

Samtidig vil udgifterne i reglen være til at overskue. Og I får fornøjelsen af at dele erhvervslejemål med andre spændende virksomheder.

  1. 3. Faciliteter og ekstra features

Som tidligere nævnt bør du tage din virksomheds størrelse og type i betragtning når du vælger kontorlokaler. Men du bør også overveje om der er brug for særlige faciliteter. Det kan for eksempel være lagerlokaler til opbevaring af varer, produktionslokaler, eller måske et rum der er velegnet som showroom.
Du bør også sikre dig, at dine nye kontorlokaler ligger tæt på offentlig transport, eller har tilknyttede parkeringspladser. Dette vil gøre livet meget nemmere for dig, dine medarbejdere, og gæster til virksomheden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *